ایمپلنت کدام کشور بهتر است

ایمپلنت کدام کشور بهتر است

ایمپلنت کدام کشور بهتر است؟

همه ما زمانی که برای ایمپلنت دندان به دندانپزشک مراجعه می‌کنیم، معمولا در مورد اینکه ایمپلنت کدام کشور بهتر است سوال نمی‌پرسیم. اما زمانی که ایمپلنت دندانمان به مشکلی بر می‌خورد، جویای کیفیت و طول عمر ایمپلنت می‌شویم و به دنبال پیدا کردن ایمپلنت خوب در سایت‌ها و کلینیک‌های مختلف راه می‌افتیم و می‌گردیم تا شاید ایمپلنت باکیفیتی پیدا کنیم. اما زمانی که از ایمپلنت بهتر صحبت می‌کنیم اصلا منظومان چیست؟ به راستی ایمپلنت کدام کشور بهتر است و چه عواملی باعث می‌شوند ایمپلنت ساخت یک کشور خوب باشد؟

منظور از ایمپلنت بهتر و باکیفیت، ایمپلنتی است که طول عمر و دوام بالایی داشته باشد و برای کاشت در استخوان فک مناسب‌تر عمل کند. ایمپلنت آلمانی یکی از معروف‌ترین و بهترین نوع ایمپلنت در جهان است اما به دلیل قیمت بالایش کمتر استفاده می‌شود. ایمپلنت آمریکایی و سوئیسی و کره‌ای از بهترین ایمپلنت‌هایی هستند که در ایران استفاده می‌شوند. این ایمپلنت‌ها در مقایسه با انواع دیگر ایمپلنت قیمت و کیفیت بهتری دارند و بیشتر در دسترس دندانپزشکان ایرانی قرار می‌گیرند. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی ایمپلنت کشورهایی بپردازیم که جزو موفق‌ترین‌ها بوده‌اند:

ایمپلنت ترکیه

اگر قرار باشد بگوییم، ایمپلنت کدام کشور بهتر است و تنها یک گزینه پیش رو داشته باشیم، باید ترکیه را نام ببریم. چرا که ترکیه در صدر جدول بهترین و باکیفیت‌ترین ایمپلنت جهان قرار دارد! شاید برای شما جالب باشد بدانید که بهترین دندانپزشک‌های دنیا در این کشور فعالیت می‌کنند و در زمینه فعالیت‌های دندانپزشکی، ترکیه همیشه از رقبای خود جلوتر می‌زند. بازار دندانپزشکی در تریکه بسیار داغ و شلوغ است و همین عامل باعث می‌شود، فعالیت‌های دندانپزشکی کلینیک‌های ترکیه از استانداردهای جهانی تبعیت کنند. به علاوه، هزینه‌های ایمپلنت در ترکیه حدود 50 الی 70 درصد ارزان‌تر از کشورهایی مانند انگلستان یا ایالات متحده امریکا است. ترکیه، کلینیک‌های دندانپزشکی زیادی دارد که فعالیت‌های استثنایی به بیماران ارائه می‌دهند. هزینه‌های ایمپلنت در این کشور از 543 پوند شروع می‌شوند.

ایمپلنت آذربایجان

ایمپلنت کدام کشور بهتر است؟

یکی دیگر از کشورهایی که در لیست بهترین کشورها برای ایمپلنت دندان قرار می‌گیرد، کشور آذربایجان است. در کشور آذربایجان هم قیمت‌ها بسیار عادلانه هستند و کیفیت ایمپلنت دندان بالا است. باکو، پایتخت آذربایجان پر از کلینیک‌های دندانپزشکی است که خدمات دندانپزشکی و به خصوص ایمپلنت را حتی ارزان‌تر از کشور خودتان ارائه می‌دهند. قیمت ایمپلنت دندان در کشور آذربایجان از 1100 دلار شروع می‌شود‌. همچنین قیمت ایمپلنت دندان در این کشور 60 درصد ارزان‌تر از کشورهای امریکا و انگلستان است. بیمارستان Liv Bona Dea یکی از بهترین بیمارستان‌های آذربایجان است که خدمات دندانپزشکی و ایمپلنت دندان را به بیماران خود ارائه می‌دهد و رضایت 99 درصد بیماران را به خود اختصاص داده است. این بیمارستان، ایمپلنت دندان را با قیمت مقرون به صرفه‌ای ارائه می‌دهد.

ایمپلنت انگلستان

یک صحبت قدیمی وجود دارد که می‌گوید: انگلیسی‌ها دندان‌های بدی دارند اما این موضوع صحت ندارد! چرا که در بین 26 کشور اروپایی، جایگاه ششم به بریتانیا اختصاص یافته است. کشور انگلستان، ایمپنتی مطابق با استانداردهای جهانی تولید می‌کند. این کشور دندانپزشک‌های ماهر زیادی دارد که در کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها فعالیت می‌کنند. بنابراین هیچ جای تعجب نیست که انگلستان یکی از بهترین کشورهایی باشد که ایمپلنت بهتری دارند.

ایمپلنت مجارستان

مجارستان یکی دیگر از کشورهایی است که ایمپلنت بهتری ارائه می‌کنند. استانداردهای ایمپلنت مجارستان با استانداردهای کشوری مانند انگلستان برابری می‌کنند اما قیمت‌های ایمپلنت مجارستان بسیار مناسب‌تر است. قیمت ایمپلنت در مجارستان از 750 دلار شروع می‌شود و بسته به کیفیت افزایش می‌یابد. اغلب کلینیک‌های دندانپزشکی پیشرفته و مجهز مجارستان در پایتخت این کشور قرار گرفته است.

ایمپلنت تایلند

تایلند، جواهر جنوب شرق آسیا، مهد دندانپزشکی منطقه است. بیماران با صرف هزینه‌ای کمتر از هزینه‌های ایمپلنت انگلستان می‌توانند دندان‌های خود را در تایلند ایمپلنت کنند. تیم‌های دندانپزشکی برتری در تایلند وجود دارد که در ایمپلنت دندان حرفه‌ای هستند.

ایمپلنت آلمان

کشور آلمان ار نظر ارائه خدمات بهداشتی و تخصصی پزشکی در جهان معروف است. یکی از مواد تخصصی پزشکی آلمان، ایمپلنت دندان است. البته هزینه‌های ایمپلنت دندان در آلمان در مقایسه با کشورهای دیگر ممکن است کمی گران‌تر باشد. اما باید به این نکته توجه کنید که ایمپلنت مورد استفاده در آلمان از بهترین مواد ایمپلنت جهان ساخته شده است. بنابراین اگر به دنبال بهترین ایمپلنت جهان باشید باید به آلمان سفر کنید. هزینه ایمپلنت در آلمان به ازای هر واحد حدود 2000 دلار است. روش‌های درمانی و فناوری‌هایی که در آلمان برای ایمپلنت دندان استفاده می‌شوند، جزو بهترین‌های جهان بوده و در مقایسه با معیارهای کشورهای دیگر بسیار متفاوت هستند. بر اساس رضایت بیماران، آلمان هم مانند انگلستان کشور ارزانی برای ارائه خدمات ایمپلنت نیست اما ایمپلنت این کشور از نظر کیفیت در سطح بالایی قرار گرفته است.

اگر بخواهیم یکی از برندهای مطرح و معتبر ایمپلنت آلمان را نام ببریم باید به برند  Medentikaاشاره کنیم. ایمپلنت این برند آلمانی در سطح بین‌المللی محبوب است. به طوری که بیشتر دندانپزشک‌های حرفه‌ای از این ایمپلنت برای کاشت در استخوان فک استفاده می‌کنند. در حال حاضر، قیمت این ایمپلنت چیزی حدود 9 میلیون تومان است. از دیگر برندهای مطرح ایمپلنت آلمانی می‌توان به برندهای زایو (Xive)، بگو (Bego) و مدنتیکا (Medentica) اشاره کرد.

ایمپلنت کرواسی

کرواسی هم یکی دیگر از کشورهایی که توسط بیماران سراسر جهان به دلیل خدمات خوب دندانپزشکی تحسین می‌شود. کرواسی، کلینیک‌های دندانپزشکی زیادی دارد که اغلب آن‌ها در شهر اسپلیت قرار گرفته‌اند. قیمت هر واحد ایمپلنت در کرواسی حدود 1050 واحد است.

 

ایمپلنت مکزیک

اگر از آمریکایی‌ها بپرسید که بهترین مکان برای کاشت ایمپلنت کجا است، به احتمال زیاد مکزیک را انتخاب می‌کنند. ایمپلنت مکزیک نسبت به کشورهای اطراف ارزان‌تر است. همچنین این کشور، ایمپلنت‌های باکیفیتی را تولید می‌کند.

ایمپلنت جمهوری چک

از جمله ویژگی‌های مثبت ایمپلنت جمهوری چک می‌توان به قیمت ارزان و کیفیت بالا اشاره کرد. پراگ، پایتخت جمهوری چک یکی از بهترین شهرهای جهان است که کلینیک‌های دندانپزشکی‌اش، خدمات مربوط به ایمپلنت را با قیمت مناسب ارائه می‌دهند. از نظر مراجعه‌کنندگان سراسر جهان، قیمت ایمپلنت در این کشور بسیار مناسب است.

ایمپلنت کره جنوبی

یکی از فعالان تولید ایمپلنت باکیفیت در جهان، کشور کره است. کشور کره، برندها و شرکت‌های معروف زیادی دارد که ایمپلنت تولید می‌کنند. ایمپلنت‌های این کشور در ایران هم محبوبیت دارند و توسط دندانپزشکان استفاده می‌شوند. یکی از دلایل استفاده از ایمپلنت کره، قیمت مناسب آن است. از جمله بهترین برندهای کره جنوبی می‌توان به برندهای اوست، دیو، آستم و مگاژن اشاره کرد. 


قیمت ایمپلنت کره ای  

ایمپلنت کدام کشور بهتر است؟

ایمپلنت آمریکا

کشور آمریکا از نظر تولید تجهیزات پزشکی در جایگاه خوبی قرار دارد. ایمپلنت آمریکا یکی دیگر از ایمپلنت‌های خوب دنیا است که مورد توجه پزشکان و دندانپزشکان ایرانی قرار گرفته است. این کشور، بنردهای فعال زیادی برای ایمپلنت دندان دارد که از مجموعه برندهای ایمپانت آمریکا می‌توان به ایمپلنت زیمر بیومت، ایمپلنت بیکن و ایمپلنت اینترلاک اشاره کرد. شرکت زیمر از جمله شرکت‌های معتبر آمریکا است که همیشه در عرصه تولید تجهیزات پزشکی فعال بوده است. این شرکت از سال 1927 فعالیتش را شروع کرده است و ایمپلنت آن یکی از گران‌قیمت‌ترین ایمپلنت‌های جهان است.

ایمپلنت ایتالیا

کشور ایتالیا یکی از کشورهایی که ایمپلنت با کیفیت و با طول عمر بالا تولید می‌کند. اگر به کشور ایتالیا نزدیک هستید، می‌توانید برای داشتن ایمپلنت دندان باکیفیت و مقرون به صرفه به این کشور سفر کنید. قیما ایمپلنت در ایتالیا از 1200 یورو به ازای هر واحد شروع می‌شود. شهر میلان، با فناوری پیشرفته و امکانات مدرن خود در سراسر جهان شهرت دارد. این شهر تعداد زیادی کلینیک دندانپزشکی دارد که به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند.

ایمپلنت سوئیس

سوئیس از دیگر کشورهایی است در زمینه تولید ایمپلنت باکیفیت اما گران قیمت معروف است. یکی از برندهای مطرح ایمپلنت در سوئیس، برندCwmni Straman  است. ایمپلنت اشترومن، دوام و طول عمر بالایی دارد، به طوری که تا 15 سال عمر می‌کند. البته قیمت میانگین این ایمپلنت در ایران چیزی حدود 11 میلیون تومان است. برند نئودیک آکوا از دیگر برندهای ایمپلنت معتبری است که محصول مشترک سوئیس و برزیل است. قیمت و طول عمر ایمپلنت این برند هم تقریبا مشابه برند استرومن است. ایمپلنت نئودیک آکوا بین متخصصین و دندانپزشکان محبوبیت زیادی دارد. یکی دیگر از برندهای ایمپلنت معروف سوئیس، برند آیرس است. ایمپلنت برند آیرس که در ایران هم استفاده می‌شود از سال 1994 شروع به کار کرده است. قیمت ایمپلنت آیرس معمولا مناسب‌تر از ایمپلنت‌های آمریکا و انگلستان و آلمان است. شرکت آیرس حدود 12 نوع ایمپلنت با قیمت و کیفیت‌های متفاوت تولید می‌کند.

برای اطلاع دقیق از قیمت ایمپلنت سوییسی  در تهران از این صفحه دیدن کنید .

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم به این سوال پاسخ دهیم که ایمپلنت کدام کشور بهتر است؟ به طور کلی ایمپلنت آلمان یکی از بهترین و البته گران‌ترین ایمپلنت‌های جهان است. ایمپلنت آلمان از بهترین مواد موجود ساخته می‌شود. ایمپلنت انگستان هم مانند ایمپلنت آلمان قیمت بالایی دارد. اما ایمپلنت کشورهای ترکیه، مجارستان و آذربایجان از نظر قیمت و کیفیت بسیار مناسب است. در ایران به طور معمول از ایمپلنت‌های آمریکایی، چینی، کره‌ای و سوئیسی استفاده می‌شود.