متخصص ایمپلنت رامسر

متخصص ایمپلنت رامسر

متخصص ایمپلنت رامسر

اگر به‌دنبال جایگزینی دندان‌های از‌دست‌رفته خود هستید، متخصص ایمپلنت رامسر می‌تواند به شما کمک کند تا در مدت زمان کوتاهی، زیبایی دهان خود را بازیابید و بتوانید مانند قبل از خوردن غذاهای مختلف لذت ببرید.

متخصص ایمپلنت رامسر، دندان‌پزشکی است که در زمینه کاشت ایمپلنت آموزش دیده، می‌تواند نوع ایمپلنت مورد نیاز شما را مشخص کرده و آن را در داخل فک یا لثه جای‌گذاری کند.

متخصص ایمپلنت رامسر

ایمپلنت دندانی چیست و چرا لازم است؟

ایمپلنت دندانی یک پایه کوچک تیتانیومی است که با جراحی در استخوان فک قرار می‌گیرد تا جایگزین ریشه دندان از‌دست‌رفته شود. این پایه به‌گونه‌ای طراحی شده است که در طول زمان با استخوان فک جوش خورده و پایه‌ای قوی برای دندان یا بریج جایگزین، ایجاد می‌کند. البته برخی از انواع ایمپلنت‌های دندانی در داخل استخوان فک کار گذاشته نمی‌شوند، بلکه در زیر لثه نصب می‌شوند تا پایه‌ای برای قرار‌دادن تاج باشند. 

ایمپلنت دندانی زمانی ضروری است که بیمار یک یا چند دندان را به دلیل آسیب، پوسیدگی یا دلایل دیگر از دست داده باشد. در این زمان ایمپلنت می‌تواند یک جایگزین دائمی برای دندان یا دندان‌های از‌دست‌رفته باشد و بیمار را از گزینه‌های موقت مانند دندان مصنوعی و یا بریج آسوده کند. ایمپلنت دندانی ظاهری کاملا مشابه با دندان طبیعی دارد و کارکرد آن نیز تا حدود زیادی کاملا طبیعی است.

متخصص ایمپلنت رامسر چطور ایمپلنت را نصب می‌کند؟

فرآیند کاشت ایمپلنت دندان توسط متخصص ایمپلنت رامسر معمولاً شامل چندین مرحله است.

 

مرحله اول: معاینات و تشخیص

ابتدا دندانپزشک سلامت دهان و دندان بیمار را ارزیابی می‌کند و مشخص می‌کند که آیا بیمار کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت هست یا نه. این معاینات ممکن است شامل گرفتن عکس اشعه ایکس، سی‌تی‌اسکن یا سایر آزمایشات تصویربرداری برای ارزیابی وضعیت استخوان فک و بافت‌های اطراف باشد.

  • اگر استخوان فک به اندازه کافی قوی بوده و بیمار کاندید مناسبی برای جراحی باشد، متخصص ایمپلنت رامسر ایمپلنت‌های رایج (که در داخل استخوان فک قرار می‌گیرند) را برای بیمار انتخاب می‌کند.
  • اگر استخوان فک به اندازه کافی قوی نباشد، جراح سه گزینه در نظر می‌گیرد:
  1. پیوند استخوان فک
  2. انواع دیگری از ایمپلنت که به‌جای استخوان فک در داخل لثه قرار می‌گیرند (Subperiosteal implants)
  3. ایمپلنت‌هایی با پایه‌های کوتاه که مقدار کمی در استخوان فک فرو می‌روند.

 

مرحله دوم: شروع به کار

اگر بیمار کاندیدای مناسبی باشد، گام بعدی قرار‌دادن ایمپلنت (پایه‌بلند یا پایه‌کوتاه) در استخوان فک است.

قرار‌دادن ایمپلنت در استخوان فک

ابتدا متخصص ایمپلنت رامسر لثه را با بی‌حسی موضعی برای انجام عمل جراحی آماده می‌کند. سپس، یک برش کوچک در بافت لثه ایجاد می‌کند تا استخوان زیر آن نمایان شود. در مرحله بعد، از یک سری مته برای ایجاد یک سوراخ کوچک در استخوانی که ایمپلنت در آن قرار می‌گیرد، استفاده می‌کند.

پس از آماده‌شدن سوراخ، ایمپلنت با دقت در استخوان قرار می‌گیرد. متخصص ایمپلنت رامسر ممکن است از ابزار خاصی برای اطمینان از پایداری و ایمن‌بودن ایمپلنت در استخوان استفاده کند. هنگامی که ایمپلنت در جای خود قرار گرفت، بافت لثه در اطراف آن بخیه زده می‌شود.

فرآیند بهبود بلافاصله پس از کاشت ایمپلنت آغاز می‌شود و چند ماه به طول می‌انجامد. در طول این مدت، ایمپلنت به تدریج با استخوان اطراف در فرآیندی به نام osseointegration ترکیب می‌شود.

در این مدت برای پرکردن جای خالی دندان، متخصص ایمپلنت رامسر از یک بریج یا دندان موقتی استفاده می‌کند.

 

اگر بیمار کاندید مناسبی برای قرار‌دادن ایمپلنت در استخوان فک نباشد، گام بعدی یکی از گزینه‌های زیر است:

پیوند استخوان فک

پیوند استخوان برای تقویت استخوان فک بیمار انجام می‌شود و به دندان‌پزشک اجازه می‌دهد تا ایمپلنت را در یک استخوان فک قوی جای‌گذاری کند. این روش شامل برداشتن استخوان از قسمت دیگری از بدن بیمار یا استفاده از استخوانی مصنوعی و قرار‌دادن آن در استخوان فک است.

پس از عمل پیوند، باید زمان بگذرد تا استخوان جدید با استخوان موجود در فک جوش بخورد. این فرآیند ممکن است چندین ماه طول بکشد و در این مدت بیمار باید مراقبت‌های ویژه‌ای را برای جلوگیری از فشار بیش از حد به محل پیوند انجام دهد.

هنگامی که استخوان پیوند‌شده به‌طور کامل با استخوان موجود یکپارچه شد، می‌توان ایمپلنت دندانی را قرار داد.

متخصص ایمپلنت رامسر

طراحی و نصب پایه ایمپلنت Subperiosteal

برای قراردادن این نوع ایمپلنت، ابتدا جراح از فک بیمار و دندان‌‌های او قالب‌گیری می‌کند و این قالب را برای ساخت پایه ایمپلنت به لابراتوار می‌فرستد.

پس از ساخت ایمپلنت، جراح دهان یک برش کوچک در بافت لثه ایجاد می‌کند تا استخوان فک نمایان شود. سپس ایمپلنت با دقت در بالای استخوان فک قرار می‌گیرد و با پیچ در جای خود محکم می‌شود.

هنگامی که ایمپلنت در جای خود قرار گرفت، متخصص ایمپلنت رامسر برش را با بخیه می‌بندد و یک تاج یا پل موقت در بالای ایمپلنت قرار می‌دهد.

قبل از قراردادن تاج یا پل دائمی، باید زمان بگذرد تا لثه به‌طور کامل ترمیم شود.

مرحله سوم: قرار‌دادن تاج

این مرحله معمولا چند ماه پس از قرار‌دادن ایمپلنت در داخل استخوان فک و یا بالای آن انجام می‌شود. همچنین، اگر بیمار تحت عمل جراحی پیوند استخوان فک قرار گرفته باشد، لازم است قبل از این مرحله، ایمپلنت در داخل استخوان فک کار گذاشته شده و چند ماه به آن استراحت داده شود. به عبارت دیگر، اگر بیمار پیوند استخوان داشته باشد، لازم است چند ماه برای جوش‌خوردن پیوند و چند ماه برای جوش‌خوردن ایمپلنت با استخوان فک صبر کند تا به مرحله قرار‌دادن تاج برسد.

هنگامی که ایمپلنت به‌طور کامل با استخوان جوش خورد، متخصص ایمپلنت رامسر اباتمنت را به بالای ایمپلنت متصل می‌کند. اباتمنت به عنوان اتصال‌دهنده بین ایمپلنت و دندان یا بریج جایگزین، عمل می‌کند. در نهایت، دندان یا بریجِ جایگزین، به اباتمنت متصل می‌شود و فرآیند ایمپلنت تکمیل می‌گردد. معمولا قرار‌دادن تاج و اباتمنت در یک جلسه قابل انجام است.

مزایای ایمپلنت دندانی

ایمپلنت دندان یکی از محبوب‌ترین و موثرترین راه‌حل‌ها برای جای‌گزینی دندان‌های از‌دست‌رفته یا آسیب‌دیده است. این دندان‌ها برای تقلید از ساختار طبیعی دندان‌های طبیعی طراحی شده‌اند و کاملا قابل اعتماد هستند. در اینجا به برخی از مزایای ایمپلنت دندان اشاره می‌کنیم:

  • زیبایی ظاهری: ایمپلنت‌های دندانی به‌صورت سفارشی طراحی شده‌اند تا با رنگ و شکل دندان‌های طبیعی مطابقت داشته باشند. این بدان معنی است که آنها کاملا شبیه به سایر دندان‌ها بوده و یک لبخند زیبا و طبیعی را به نمایش می‌گذارند.
  • کارایی زیاد: ایمپلنت‌های دندانی به استخوان فک یا بالای آن متصل می‌شوند و به همین دلیل جابجا نشده و در داخل دهان نمی‌لغزند. این ویژگی‌ها سبب افزایش کارایی این دندان‌ها نسبت به دندان‌های مصنوعی و یا بریج می‌شود.
  • طول عمر زیاد: ایمپلنت‌های دندانی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که با مراقبت و نگهداری مناسب برای سال‌ها دوام بیاورند. آنها از مواد بادوام ساخته شده‌اند که می‌توانند در برابر سایش ناشی از استفاده روزانه مقاومت کنند.
  • بهبود سلامت دهان: ایمپلنت‌ها بر خلاف سایر گزینه‌های جایگزین، نیازی به تغییر یا برداشتن دندان‌های مجاور ندارند. این بدان معنی است که دندان‌های باقی‌مانده شما دست‌نخورده باقی می‌مانند و سلامت دهان و دندان تا حد زیادی تامین می‌شود.
  • راحتی: بر خلاف پروتزهایی که برای تمیز‌کردن باید بیرون آورده شوند، ایمپلنت‌های دندانی را می‌توان درست مانند دندان‌های طبیعی تمیز کرد. این بدان معنی است که می‌توانید طبق معمول مسواک بزنید، نخ دندان بکشید و آبکشی کنید و بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید.

به‌طور کلی، ایمپلنت‌های دندانی مزایای بسیاری را ارائه می‌دهند و برای کسانی که به دنبال جایگزینی دندان‌های از‌دست‌رفته یا آسیب‌دیده هستند، گزینه‌ای عالی محسوب می‌شوند.

قیمت ایمپلنت

متخصص ایمپلنت رامسر پس از بررسی وضعیت دندان‌ها، قیمت ایمپلنت را مشخص می‌کند. قیمت، وابسته به تعداد دندان‌هایی که قرار است جایگزین شوند، نوع ایمپلنت و نیاز به اقدامات اضافی مانند پیوند استخوان، متفاوت است. اگر قرار باشد ایمپلنت‌های معمولی را استفاده کنید، برند ایمپلنت نقش تعیین‌کننده‌ای در نتایج نهایی و قیمت دارد.

زمان لازم برای تکمیل ایمپلنت

اگرچه در برخی از بیماران، قرار‌دادن ایمپلنت مستلزم صرف چند ماه زمان و چند بار رفت‌و‌آمد به مطب متخصص ایمپلنت رامسر است؛ اما در سال‌های اخیر ایپلنت‌های باکیفیتی تولید شده‌اند که می‌توان آنها را در یک جلسه نصب کرد. همچنین، ایمپلنت‌های پایه‌کوتاه نیز به‌راحتی در یک جلسه نصب می‌شوند. بنابراین، اگر محدودیت رفت‌و‌آمد دارید، می‌توانید از دندان‌پزشک درباره گزینه‌های سریع ایمپلنت بپرسید.

سخن آخر

متخصص ایمپلنت رامسر می‌تواند به شما کمک کند تا دندان یا دندان‌های از‌دست‌رفته خود را در یک یا چند جلسه با دندان‌ها دائمی جای‌گزاری‌شده داخل فک یا لثه جایگزین کنید. اگرچه معمولا فرآیند ایمپلنت نیازمند چند جلسه رفت‌و‌آمد به مطب پزشک است، در سال‌های اخیر ایمپلنت‌های جدیدی ساخته شده‌اند که متخصص ایمپلنت رامسر می‌تواند آنها را در یک جلسه کار بگذارد.

از این گذشته برخی از انواع ایمپلنت، مانند انواع پایه کوتاه، به‌راحتی در یک جلسه قابل تکمیل هستند. اگر نیاز به ایمپلنت دارید، می‌توانید به کلینیک دکتر قادری مراجعه کنید. اگرچه این کلینیک در آمل نیست و در تهران واقع شده است، اما می‌تواند تنها در یک جلسه درمانی، فرآیند نصب ایمپلنت را برای شما کامل کند.

برای اطلاعات بیشتر درباره هزینه‌ها و گرفتن وقت با کلینیک ایمپلنت دکتر قادری تماس بگیرید.