متخصص ایمپلنت قزوین

متخصص ایمپلنت قزوین

متخصص ایمپلنت قزوین

اگر یک یا چند دندان شما از دست رفته است و برای غذاخوردن و صحبت‌کردن مشکل دارید، می‌توانید از متخصص ایمپلنت قزوین کمک بگیرید. این متخصص به شما کمک می‌کند تا به‌طور دائمی دندان‌های از‌دست‌رفته را با دندان‌های جدیدِ ثابت، جایگزین کنید و مانند قبل غذا بخورید و صحبت کنید.

ایمپلنت‌های کاشته‌شده توسط متخصص ایمپلنت قزوین معمولا مادام‌العمر هستند. آنها کاملا مشابه با سایر دندان‌های شما بوده و حالت و عملکرد دهان را نرمال می‌کنند. حتی اگر یک قوس دندانی کامل را از دست داده باشید، باز هم متخصص ایمپلنت قزوین به شما کمک می‌کند تا با جای‌گذاری چند ایمپلنت، یک قوس دندانی را به‌شکل دائمی جایگزین کنید. قوس دندانی جایگزین‌شده کاملا ثابت است و نیازی به بیرون‌آوردن برای تمیزکردن و شستشو ندارد.

ما در اینجا همه اطلاعاتی را که راجع به ایمپلنت نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بتوانید یک تصمیم درست درباره جایگزینی دندان‌های از‌دست‌رفته بگیرید.

متخصص ایمپلنت رامسر

مزایای استفاده از ایمپلنت

ایمپلنت‌های دندانی که توسط متخصص ایمپلنت قزوین و سایر شهر‌ها کارگذاشته می‌شوند؛ دارای مزایای متعددی نسبت به سایر جایگزین‌های دندانی مانند پروتز و بریج هستند.

مزیت اصلی آنها این است که ایمپلنت‌های دندانی راه‌حلی دائمی برای دندان‌های از‌دست‌رفته ارائه می‌کنند، زیرا با جراحی در استخوان فک قرار می‌گیرند و با آن جوش خورده  و به بخشی از خود فک تبدیل می‌شوند. این فرآیند که به عنوان osseointegration شناخته می‌شود، پایداری و ایمن‌بودن ایمپلنت را تضمین می‌کند و از تحلیل‌رفتن استخوان فک که می‌تواند با استفاده از انواع دیگر جایگزین‌های دندانی رخ دهد، جلوگیری می‌کند.

 

ایمپلنت‌های دندانی علاوه بر ماندگاری، عملکرد بهتری در مقایسه با سایر جایگزین‌های دندانی دارند. از آنجا که آنها مستقیماً به استخوان فک و یا بالای آن متصل می‌شوند، می‌توانند فشار و نیروی بیشتری را تحمل کنند، به این معنی که بیماران می‌توانند با راحتی و اطمینان بیشتری غذا بخورند و صحبت کنند. ایمپلنت‌های دندانی بیشتر شبیه دندان‌های طبیعی به نظر می‌رسند و به همین دلیل احساس راحتی بیشتری را برای بیماران فراهم می‌کنند.

به‌طور کلی، ایمپلنت‌های دندانی استاندارد طلایی برای جایگزینی دندان هستند و راه حلی دائمی، کاربردی و طبیعی محسوب می‌شوند.

 

چه کسانی کاندید مناسبی برای ایمپلنت هستند؟

متخصص ایمپلنت، تنها کسی است که می‌تواند مشخص کند که آیا بیمار کاندید مناسبی برای ایمپلنت دندانی هست یا خیر. متخصص ایمپلنت قزوین پس از معاینه به شما خواهد گفت که می‌توانید از این روش درمانی استفاده کنید و یا کاندید مناسبی محسوب نمی‌شوید.

به‌طور کلی، کاندیدای ایده‌آل برای ایمپلنت دندان کسی است که یک یا چند دندان را از‌دست‌داده باشد، استخوان فک کاملاً محکم و ضخیمی داشته باشد و از سلامت دهان و دندان برخوردار باشد.

سلامت دهان و دندان بدان معناست که لثه‌ها و دندان‌های اطراف محل ایمپلنت باید عاری از هر گونه بیماری پریودنتال یا پوسیدگی باشند. ضخامت کافی استخوان فک از این جهت لازم است که ایمپلنت در داخل این استخوان قرار می‌گیرد. در صورتی که فک ضعیف و یا تحلیل‌رفته باشد، ایمپلنت به‌خوبی محکم نشده و پس از مدتی لق شده و بیرون می‌آید.

علاوه بر موارد بالا، ضروری است که افراد کاندید از سلامت کلی خوبی برخوردار باشد. برخی از مشکلات سلامتی، مانند دیابت یا بیماری قلبی، می‌توانند بر روند بهبودی تأثیر بگذارند و خطر عوارض بعد از عمل کاشت را افزایش دهند. با این حال این بیماری‌ها معمولا مانعی برای ایمپلنت نیستند. متخصص ایمپلنت قزوین توصیه‌هایی را به افراد بیمار انجام می‌دهد تا با پیروی از آنها شانس موفق‌بودن عمل ایمپلنت را افزایش دهد.

سن، عامل تعیین‌کننده‌ای در مورد این‌که آیا کسی کاندید ایمپلنت دندان هست یا نه، نیست. تا زمانی که استخوان فک محکم باشد، سن بیمار اهمیتی ندارد. با این حال، بیماران نوجوان ممکن است نیاز به مشاوره اضافی داشته باشند تا مشخص شود که آیا فک آنها کاملا رشد کرده است یا نه.

اقدامات اضافی لازم قبل از ایمپلنت دندان

برخی از افراد به دلیل نازک‌بودن استخوان فک کاندید مناسبی برای ایمپلنت دندان نیستند. اما متخصص ایمپلنت قزوین می‌تواند با برخی از اقدامات اضافی، استخوان فک را ضخیم و قوی کرده و بیمار را برای ایمپلنت آماده کند. اقدامات اضافیِ لازم، قبل از ایمپلنت دندان که برای افراد با استخوان ضعیف فک انجام می‌شود شامل موارد زیر است:

پیوند استخوان فک

پیوند استخوان فک یک روش جراحی است که شامل برداشتن استخوان از یک قسمت بدن و پیوند آن به استخوان فک برای ضخیم‌کردن آن است. در سال‌های اخیر، به‌جای برداشتن استخوان از قسمت دیگر بدن، از بافت استخوانی مصنوعی یا جایگزین استفاده می‌شوند.

برای این‌کار دندان‌پزشک لثه را پس از بی‌حسی برش می‌دهد و سپس سوراخی در استخوان فک زیر آن ایجاد می‌کند. متخصص ایمپلنت قزوین استخوان جدید را در داخل این سوراخ قرار می‌دهد و لثه را بخیه می‌کند.

بعد از این عمل جراحی سرپایی، معمولا چند ماه طول می‌کشد تا استخوان پیوند‌شده، با استخوان فک ترکیب شده و یکپارچه شود. پس از اتمام دوره نقاهت، استخوان فک به‌اندازه کافی برای تحمل پایه ایمپلنت قوی می‌شود. در این مرحله متخصص ایمپلنت قزوین می‌تواند ایمپلنت را در داخل استخوان قرار دهد.

متخصص ایمپلنت رامسر

لیفت سینوس

سینوس‌لیفت که به‌عنوان افزایش سینوس نیز شناخته می‌شود، روشی است که شامل افزودن استخوان به فک بالا در ناحیه دندان‌های آسیاب و پرمولرها می‌شود. این کار برای کمک به افزایش میزان استخوان در فک و ایجاد پایه‌ای پایدارتر برای ایمپلنت‌های دندانی انجام می‌شود. لیفت سینوس معمولاً زمانی لازم است که ارتفاع استخوان کافی، در فک بالا وجود نداشته باشد یا زمانی که سینوس‌ها خیلی نزدیک به فک باشند و قرار دادن ایمپلنت‌ها با احتمال سوراخ‌شدن سینوس همراه باشد.

در طول عمل، متخصص ایمپلنت قزوین برشی در بافت لثه ایجاد می‌کند. سپس یک سوراخ کوچک در استخوان فک ایجاد کرده تا به غشای سینوس دسترسی پیدا کند. غشاء به آرامی به سمت بالا بلند می‌شود و مواد پیوند استخوان در فضای زیر غشا قرار می‌گیرد.

هنگامی که مواد پیوند استخوان در جای خود قرار گرفت، جراح برش را با بخیه می‌بندد. ممکن است چندین ماه طول بکشد تا پیوند استخوان به‌طور کامل با استخوان فک ادغام شود.

متخصص ایمپلنت قزوین چطور ایمپلنت را جای‌گذاری می‌کند؟

قراردادن ایمپلنت بر اساس نوع و ضخامت استخوان فک ممکن است در یک یا چند جلسه کامل شود. پس از این‌که متخصص ایمپلنت قزوین تصمیم به جایگزینی ایمپلنت گرفت عکس‌ها و آزمایشات کافی را انجام می‌دهد. سپس ایمپلنت را در مراحل زیر جای‌گزاری می‌کند:

  • قراردادن ایمپلنت در فک: جراح برشی در بافت لثه ایجاد می‌کند. سپس سوراخ کوچکی در استخوان فک ایجاد کرده و ایمپلنت دندانی را در سوراخ قرار می‌دهد. سپس لثه را بخیه می‌زند.

طی چند ماه آینده، ایمپلنت با استخوان فک ترکیب می‌شود و پایه‌ای پایدار برای دندان مصنوعی ایجاد می‌کند. با این حال در برخی از انواع ایمپلنت، متخصص ایمپلنت قزوین مراحل بعدی را نیز در همان جلسه به اتمام می‌رساند.

  • قراردادن اباتمنت: متخصص ایمپلنت قزوین قطعه‌ای به نام اباتمنت را به بالای ایمپلنت وصل می‌کند. این قطعه رابطی بین پایه ایمپلنت و تاجی است که روی آن قرار داده می‌شود. پس از قراردان اباتمنت، این قطعه تنها جزئی از ایمپلنت است که از بیرون، قابل ملاحظه است.
  • قرار‌دادن تاج دندان مصنوعی: سپس دندان مصنوعی یا بریج در بالای اباتمنت قرار می‌گیرد و کار به اتمام می‌رسد.

سخن آخر

ایمپلنت دندان یک راه دائمی و عالی برای جایگزینی دندان‌های از‌دست‌رفته است. اگر می‌خواهید دندان‌های خود را ایمپلنت کنید، می‌توانید با کلینیک دکتر قادری تماس بگیرید. اگرچه این کلینیک در قزوین نیست، اما می‌تواند تمام مراحل ایمپلنت را در یک جلسه در تهران برای شما به اتمام برساند.