هزینه ایمپلنت در آمل

هزینه ایمپلنت در امل

هزینه ایمپلنت در آمل

اگرچه هزینه ایمپلنت در آمل و سایر شهر‌ها نسبتا قابل توجه است؛ اما خوشبخانه گزینه‌های مختلفی از ایمپلنت برای جای‌گذاری موجود است. این ایمپلنت‌ها به شیوه‌های مختلفی نصب می‌شوند و همچنین، برند‌های گوناگونی دارند. تفاوت برند و نوع ایمپلنت، مهمترین دلیل تفاوت در هزینه ایمپلنت در آمل است. در حال حاضر طیف وسیعی از خدمات ایمپلنت در قیمت‌های مختلف موجود است که می‌توانید با توجه به هزینه و نیازهای خود آنها را انتخاب کنید.

چرا هزینه ایمپلنت قابل توجه است؟

ایمپلنت‌های دندانی یکی از موثرترین روش‌ها برای جایگزینی دندان‌های از‌دست‌رفته هستند. با این حال، آنها می‌توانند گران باشند. پنج دلیل بالا‌بودن هزینه ایمپلنت در آمل و سایر شهرها به‌شرح زیر است.

  1. فناوری پیشرفته: روش‌های کاشت دندان نیاز به استفاده از فناوری و تجهیزات پیشرفته دارد. هزینه این ابزارها بالاست و مطب دندانپزشکی باید برای خرید آنها هزینه کند تا بتواند خدمات با کیفیتی را ارائه دهد.
  2. آموزش تخصصی: جراحان دهان و دندانپزشکان برای دریافت گواهینامه ایمپلنت باید آموزش‌های تخصصی را طی کنند. این امر مستلزم صرف زمان قابل توجه، هزینه و تلاش زیادی است.
  3. هزینه‌های لابراتوار: قسمت تاج دندان و گاهی یک قوس کامل دندان به‌ وسیله لابراتور‌ها تولید می‌شوند. ساخت دندان‌ها به‌شکل سفارشی‌شده و پس از قالب‌گیری از دندان یا دندان‌های بیمار انجام می‌شود. همچنین، لازم است رنگ آن مشابه با سایر دندان‌ها باشد. همه این‌ها مستلزم صرف وقت و هزینه است. دندانپزشک باید هزینه مجزایی را برای لابراتوار‌ها پرداخت کند. این هزینه جداگانه سبب افزایش هزینه ایمپلنت در آمل می‌شود.
  4. کیفیت ایمپلنت: برای اطمینان از طول عمر ایمپلنت‌های دندانی، از ایمپلنت با کیفیت بالا استفاده می‌شود. هرچه کیفیت ایمپلنت بیشتر باشد، هزینه آن هم بیشتر خواهد بود. به عبارت دیگر، بیشترین فاکتوری که بر هزینه ایمپلنت در آمل تاثیر می‌گذارد، کیفیت خود ایمپلنت است. انواع ایمپلت‌های مختلف کره‌ای، سوئدی، چینی و آلمانی در ایران موجود هستند که قیمت آنها با توجه به کیفیت مشخص می‌شود. اکثر انواع ایمپلنت، دارای یک بخش تیتانیومی هستند که قیمت بالایی داشته و نقش زیادی در افزایش هزینه‌ها دارد.
  5. فرآیند طولانی: مراحل ایمپلنت دندان ممکن است چندین ماه طول بکشد. این بدان معنی است که دندانپزشک یا جراح دهان باید زمان قابل توجهی را صرف کند که می‌تواند هزینه ایمپلنت در آمل را افزایش دهد.

 

لازم به یادآوری است که ایمپلنت‌های دندانی یک سرمایه‌گذاری بلند‌مدت برای سلامت دهان و دندان هستند. اگرچه ممکن است گران به نظر برسند، اما جایگزین بسیار خوبی برای پروتزهای مصنوعی و بریج‌های سنتی محسوب می‌شوند. برخی از بیمه‌های تکمیلی بخشی از هزینه ایمپلنت دندان را به عهده می‌گیرند. به همین دلیل بهتر است قبل از اقدام برای ایمپلنت، پوشش بیمه خود را بررسی را کنید.

متخصص ایمپلنت امل

فواید ایمپلنت از هزینه‌های آن بیشتر است

همان‌طور که گفتیم، ایمپلنت‌های دندانی فواید زیادی دارند که می‌تواند هزینه‌ای را که برای آنها صرف کرده‌اید کاملا توجیه‌پذیر کند. این فواید به شرح زیر هستند. 

  1. زیبایی ظاهری: ایمپلنت‌های دندانی شبیه دندان‌های طبیعی هستند؛ بنابراین، می‌توانند لبخند و ظاهر کلی شما را بهبود بخشند. آنها در دهان لق نمی‌زنند و هیچ فرقی با دندان طبیعی ندارند.
  2. گفتار بهتر: ایمپلنت‌های دندانی به شما این امکان را می‌دهند که واضح‌تر و با اطمینان بیشتری صحبت کنید؛ بدون این‌که نگران لیزخوردن دندان مصنوعی یا مسائل دیگر باشید.
  3. راحتی بیشتر: ایمپلنت‌های دندانی راحت‌تر از پروتزهای سنتی هستند؛ زیرا به‌طور ایمن به استخوان فک یا لثه متصل می‌شوند. این اتصال محکم، راحتی زیادی را برای بیمار فراهم کرده و این دندان‌ها را به یک گزینه دائمی تبدیل می‌کند. علاوه بر این، ایمپلنت‌های دندانی نیازی به نگهداری یا روتین تمیزکردن خاصی ندارند و مراقبت از آنها مشابه با مراقبت از دندان‌های طبیعی است.
  4. تغذیه بهتر: ایمپلنت‌های دندانی به شما این امکان را می‌دهند که غذاهای مورد علاقه خود را بدون نگرانی در مورد گیرکردن غذا زیر دندان یا جابجایی دندان مصنوعی بخورید. همچنین، با استفاده از این دندان‌ها، می‌توانید غذاهای سفت را به‌خوبی بجوید. تغذیه نامناسب می‌تواند سبب بیماری‌های گوناگون شود. با پرداخت هزینه ایمپلنت در آمل، می‌توانید مطمئن باشید که این هزینه را صرف سلامتی خود کرده‌اید.
  5. دوام: یک ایمپلنت خوب می‌تواند برای سال‌های زیاد و حتی تمام عمر دوام بیاورد. قسمتی از ایمپلنت که در داخل فک کاشته می‌شود، معمولا مادام‌العمر است؛ اما تاج هر 15 تا 20 سال نیاز به تعویض دارد. هرچه کیفیت ایمپلنت انتخابی و مهارت پزشک بیشتر باشد، دوام ایمپلنت نیز بیشتر خواهد بود.
  6. بهبود سلامت دهان و دندان: با وجود بالابودن هزینه ایمپلنت در آمل، ایمپلنت‌های دندانی می‌توانند با جلوگیری از تحلیل استخوان فک و سایر مشکلاتی که ممکن است به دلیل از‌دست‌رفتن دندان‌ها به‌ وجود بیاید، به بهبود سلامت دهان کمک کنند و هزینه‌های بعدی را کاهش دهند.
  7. افزایش اعتماد به نفس: ایمپلنت‌های دندانی می‌توانند با ایجاد لبخندی طبیعی به ایجاد اعتماد به نفش بیشتر در افراد کمک کنند.
  8. بهبود کیفیت زندگی: ایمپلنت‌های دندانی می‌توانند با ارائه یک گزینه جایگزین راحت و طولانی‌مدت‌ کیفیت کلی زندگی را بهبود بخشد. این دندان‌ها به شما امکان می‌دهند با اطمینان غذا بخورید، صحبت کنید و لبخند بزنید.

طبقه‌بندی ایمپلنت‌ها بر اساس هزینه

انواع مختلفی از ایمپلنت‌های دندانی در بازار موجود هستند که هر کدام ویژگی‌ها و مزایای منحصر‌به‌فرد خود را دارند. هزینه ایمپلنت در آمل می‌تواند بسته به نوع ایمپلنت مورد استفاده، متفاوت باشد. در اینجا متداول‌ترین انواع ایمپلنت‌های دندانی بر اساس قیمت طبقه‌بندی شده‌اند.

ایمپلنت آمل2

ایمپلنت‌های اندوستال (Endosteal implants)

اینها رایج‌ترین نوع ایمپلنت‌های دندانی هستند که مستقیماً در استخوان فک قرار می‌گیرند و پایه‌ای قوی و پایدار برای دندان‌های جایگزین ایجاد می‌کنند. به‌طور معمول، این نوع ایمپلنت هزینه بیشتری دارد. هرچه تعداد دندان‌هایی که به این روش ایمپلنت می‌شوند، بیشتر باشد، هزینه ایمپلنت در آمل بیشتر است.

با این حال، با وجود قیمت بالا،  ایمپلنت‌های اندوستال بهترین و قابل اعتماد‌ترین نوع ایمپلنت هستند. برند‌های مختلفی این نوع ایمپلنت را ارائه می‌کنند که بر اساس کیفیت، قیمت آنها متفاوت است. برخی از این برندها تنها 3 میلیون تومان هزینه دارند؛ اما هزینه برخی به 25 میلیون تومان در هر عدد ایمپلنت می‌رسد.

ایمپلنت‌های ساب پریوستال (Subperiosteal implants)

 ایمپلنت‌های ساب پریوستال، ایمپلنت‌هایی هستند که در بالای استخوان فک، اما در زیر خط لثه قرار می‌گیرند. آنها زمانی استفاده می‌شوند که بیماران، استخوان فک طبیعی سالم کافی برای حمایت از ایمپلنت‌های اندوستال، نداشته باشند. هزینه ایمپلنت در آمل برای ایمپلنت‌های ساب پریوستال وابسته به تعداد دندان‌هایی است که جایگزین می‌شوند. اما ممکن است در جایگزینی یک دندان، این روش ارزان‌تر از جای‌گذاری ایمپلنت‌های اندوستال باشد.

ایمپلنت All-on-4 (All-on-4 implants)

 این نوع ایمپلنت زمانی استفاده می‌شود که بیماران نیاز به تعویض قوس کامل دندان را دارند. ایمپلنت‌های All-on-4 تنها از چهار ایمپلنت برای پشتیبانی از مجموعه کامل دندان‌های جایگزین استفاده می‌کنند. آنها در مقایسه با ایمپلنت‌های تکی، گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری هستند. با این حال، اگر لازم باشد یک قوس کامل دندانی جایگزین شود، نیاز به پرداخت هزینه برای چهار ایمپلنت و قوس دندانی ساخته‌شده روی آن است که نسبت به یک ایمپلنت و تاج واحد، هزینه بیشتری دارد.

مینی ایمپلنت (Mini implants)

 همان‌طور که از نام آن پیداست، مینی ایمپلنت در مقایسه با ایمپلنت‌های سنتی اندازه کوچک‌تری دارد. زمانی که بیمار استخوان‌ فک نازکی دارد، این نوع ایمپلنت می‌تواند روش خوبی برای جایگزینی دندان از‌دست‌رفته باشد.  قیمت مینی ایمپلنت، کمتر از سایر گزینه‌های دیگر است. با این حال، هزینه کلی به برند، کیفیت و تعداد ایمپلنت‌های جای‌گذاری‌شده وابسته است.

به‌طور کلی، نوع ایمپلنت مورد استفاده و هزینه آن، به نیازهای خاص بیمار و میزان استخوان فک بستگی دارد. تنها یک دندانپزشک متخصص ایمپلنت می‌تواند بهترین گزینه درمانی را مشخص کرده و هزینه ایمپلنت در آمل را تخمین بزند.

نصب ایمپلنت به چند جلسه نیاز دارد؟

ایمپلنت‌های اندوستال معمولا به دو تا سه جلسه زمان برای نصب نیاز دارند. با این حال، برخی از برندها در یک جلسه به‌طور کامل قابل نصب هستند. در مورد سایر انواع ایمپلنت نیز تعداد جلسات وابسته به نوع ایمپلنت و تعداد دندان‌های جایگزین است. اگر به جایگزینی یک قوس کامل دندان نیاز باشد، به چند جلسه ویزیت برای قالب‌گیری و…. نیاز است. اما در مورد انواع مینی ایمپلنت ممکن است همه چیز در یک جلسه به اتمام برسد.

تعداد جلسات وابسته به نوع ایمپلنت، روش درمان، وضعیت بیمار و ضخامت استخوان فک دارد.

سخن آخر

اگرچه هزینه ایمپلنت در آمل کم نیست، اما این روش جایگزین دندان‌های از‌دست‌رفته، دارای مزایای بسیار زیادی است که پرداخت هزینه ایمپلنت در آمل را توجیه‌پذیر می‌کند. همچنین، انواع مختلف ایمپلنت و برندهای گوناگون، قیمت‌های متفاوتی دارند. ایمپلنت‌های اندوستال معمولا رایج‌تر هستند؛ اما گزینه‌های دیگری مانند ایمپلنت مینی، ایمپلنت‌های ساب‌پریوستال و ایمپلنت All-on-4 نیز در مواقع لزوم و با تشخیص دندانپزشک جایگزین می‌شوند.

شما می‌توانید با همکاری دندانپزشک، نوعی از ایمپلمت را که مناسب بودجه و شرایط شما است انتخاب کنید. کلینیک دکتر قادری، خدمات مربوط به انواع ایمپلنت را با کیفیت بالا انجام می‌دهد. اگرچه این مرکز در آمل نیست، اما شما می‌توانید تنها در یک جلسه، فرآیند ایمپلنت را در این مرکز به پایان برسانید. همچنین، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کلینیک دکتر قادری تماس گرفته و از هزینه‌ها و پروسه درمان، اطلاع بیشتری کسب کنید.