امکان پس زدن ایمپلنت فوری چند درصد است

ایمپلنت فوری یک فرآیند کاشت دندان است که سریع‌تر از انجام ایمپلنت‌های معمولی انجام می‌گیرد. همانطور که می‌دانید، ایمپلنت‌های عادی ممکن است تا 2 الی 3 ماه به طول بیانجامند. در حالی که ایمپلنت سریع کار را آسان‌تر می‌کند. اگرچه انجام سریع این فرآیند هم از نظر هزینه و هم از نظر زمانی به صرفه به نظر می‌رسد، اما بعضی از افراد بر این عقیده هستند که ایمپلنت فوری معایبی دارد. برای بسیاری از مراجعان اینطور به نظر می‌رسد که ایمپلنت فوری امکان پس زدن دارد و در مدت زمان کوتاهی کارایی خود را از دست داده و هزینه اضافی روی دستمان می‌گذارد. اگر قصد دارید دندان‌هایتان را ایپملنت کنید و با این سوال مواجه شده‌اید که امکان پس زدن ایمپلنت فوری چند درصد است، بهتر است با ما همراه شوید تا به پاسخ سوالتان برسید.

منظور از ایمپلنت فوری چیست؟

برای اینکه به سوالمان در مورد ایمپلنت فوری پاسخ دهیم، ابتدا باید با ایمپلنت فوری و کاربردهای آن آشنا شویم. در پاسخ به امکان پس زدن ایمپلنت فوری باید به این نکته توجه کنیم که اگر ایمپلنت فوری را در زمان و شرایط مناسب انتخاب نکنیم، امکان دارد با مشکلاتی مواجه شویم. گاهی اوقات، مراجعه کننده به دندانپزشک به هر دلیلی، دندانش را از دست می‌دهد و به یک دندان جایگزین نیاز دارد. در چنین شرایطی معمولا دندانپزشک ایمپلنت را به او پیشنهاد می‌کند. اما گاهی اوقات بیمار، محدودیت زمانی دارد یا برای فرار از هزینه‌های زیاد ایمپلنت از پزشک می‌خواهد ایمپلنت فوری انجام دهد. البته هزینه‌های ایمپلنت فوری هم نسبتا بالا است.

همانطور که شاید خودتان هم بدانید، در روند ایمپلنت عادی، پزشک صبر می‌کند تا لثه بیمار به طور کامل ترمیم پیدا کند. سپس با توجه به شرایط بیمار، روند درمان و کاشت ایمپلنت ممکن است تا 3 ماه طول بکشد. با توجه به اینکه بسیاری از مراجعان محدودیت زمانی دارند یا دوست دارند هر چه سریع‌تر یک دندان جایگزین داشته باشند، دندانپزشک معمولا از ایمپلنت فوری استفاده می‌کند و ظرف یک الی دو روز کاشت ایمپلنت را انجام می‌دهد.

عواملی که درصد پس زدن ایمپلنت فوری را افزایش می‌دهند

گاهی اوقات ایمپلنت فوری بر اثر عواملی می‌شکند و کارایی خود را از دست می‌دهد. عواملی مختلفی ممکن است در پس زدن ایمپلنت فوری تاثیرگذار باشند. به عبارت دیگر، در بعضی از موارد این خود ما هستیم که درصد پس زدن ایمپلنت فوری را بالا می‌بریم! از جمله عواملی که بر پس زدن ایمپلنت فوری موثر هستند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سیگار کشیدن

یکی از عوامل مهمی که در بهداشت دهان و دندان هم اهمیت دارد و امکان پس زدن ایمپلنت فوری را افزایش می‌دهد، سیگاری بودن فرد است. بنابراین اگر سیگار می‌کشید و به تازگی کاشت ایمپلنت فوری انجام داده‌اید، امکان پس زدن ایمپلنت فوری یا به اصطلاح ایمپلنت ناموفق در شما وجود دارد.

عفونت ایمپلنت

یکی دیگر از عواملی که درصد پس زدن ایمپلنت فوری را بالاتر می برد، عفونت ایمپلنت فوری است که در اثر توجه نکردن دندانپزشک به علت عجله کردن برای کاشت ایمپلنت یا مواردی نظیر سیگار کشیدن و رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان بروز می‌کند. عفونت ایمپلنت فوری مانع جوش خوردن استخوان فک به پیچ ایمپلنت فوری می‌شود.

بیماری های خود ایمنی

عواملی نظیر بیماری‌های خود ایمنی یا دیابت، احتمال عفونت و خطرناک بودن ایمپلنت را افزایش می‌دهند. به همین دلیل توصیه می‌شود در صورت ابتلا به چنین بیماری‌هایی حتما دندانپزشک را مطلع کنید تا برای پیشگیری از عفونت یا مشکلات احتمالی دست به کار شود و اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهد.

عفونت پیچ ایمپلنت

عفونت پیچ ایمپلنت فوری هم می‌تواند منجر به پس زدن ایمپلنت شود. در این حالت، بافت یا رشته‌های عصبی آسیب می‌بینند. به عبارت دیگر، گاهی اوقات دندانپزشک، پایه ایمپلنت دندان را خیلی نزدیک به اعصاب قرار می‌دهد و این موضوع باعث آسیب دیدن اعصاب می‌شود که در نهایت منجر به پس زدن ایمپلنت فوری می‌شود.

تراکم نداشتن استخوان فک

یکی از مهم‌ترین دلایل پس زدن ایمپلنت فوری که موجب بالا رفتن ریسک کاشت ایمپلنت فوری می‌شود، متراکم نبود استخوان فک است. بهتر است بدانید که در کاشت هر نوع ایمپلنتی، استخوان فک باید به پایه ایمپلنت جوش بخورد. در غیر اینصورت با مشکل پس زدن ایمپلنت و شکست آن مواجه خواهید شد. اگر بیمار استخوان فک متراکمی نداشته باشد یا به عنوان مثال، به پوکی استخوان مبتلا باشد، این مشکل برای او به وجود می‌آید. در چنین شرایطی، استخوان فک به حد کافی در اطراف پایه پیچ ایمپلنت فوری را پر نمی‌کند و فیکسچر نمی‌تواند به تنهایی تاج دندان را نگه دارد. به این ترتیب، ایمپلنت از دست می‌رود.

واکنش بدن به پایه پیچ ایمپلنت

پایه پیچ ایمپلنت از تیتانیوم ساخته می‌شود. گاهی اوقات بیمار از واکنش آلرژیک بدن خود نسبت به تیتانیوم آگاهی ندارد و دندانپزشک کاشت ایمپلنت فوری را انجام می‌دهد. پس از مدتی، بیمار متوجه علائمی نظیر از دست رفتن حس چشایی و بی حسی زبان یا احساس خارش و تورم در نواحی از زبان یا لثه خود می‌شود. با مراجعه به دندانپزشک متوجه می‌شویم که چنین فردی واکنش آلرژیک دارد و به این ترتیب، ایمپلنت دندان را از دست می‌دهند.

همانطور که گفته شد، عواملی متنوعی ممکن است باعث پس زدن ایمپلنت فوری دندان شوند. اما سوال اینجاست که امکان پس زدن ایمپلنت فوری در ما چقدر است؟ تلاش برای پاسخ به این سوال بیشتر برای کاهش هزینه‌های ایمپلنت مجدد و هزینه‌های بالای جراحی‌های دهان و دندان است. در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

یکی از مراجعی که می توان با مراجعه به آن اطلاعات بیشتری در مورد ایمپلنت، مزایا و معایب آن بدست آورد مرکز ایمپلنت دکتر قادری در تهران است . پیشنهاد میکنیم برای مشاوره و ویزیت حتما با این مجموعه در ارتباط باشید

امکان پس زدن ایمپلنت فوری چند درصد است

امکان پس زدن ایمپلنت دندان فوری چقدر است؟

به طور کلی بر اسا ستحقیقات و پژوهش‌های انجام یافته، امکان پس زدن ایمپلنت‌ها حدود 2 درصد است و در اغلب موارد، مستقل از نوع ایمپلنت مشخص شده است. در ایمپلنت عادی، با توجه به اینکه مدت زمان زیادی برای کاشت ایمپلنت می‌گذرد، مواردی نظیر عفونت یا التهاب که ممکن است موجب پس زدن ایمپلنت شوند از بین می‌روند. به همین دلیل، امکان پس زدن ایمپلنت کاهش پیدا می‌کند. اما ایمپلنت فوری معمولا بلافاصله بعد از کشیدن دندان قبلی، کاشته می‌شود. به همین دلیل، بروز مشکلاتی نظیر عفونت یا … محتمل است.

البته نباید این موضوع را هم فراموش کنیم که مواردی نظیر سیگار یا پوکی استخوان و توجه نکردن به توصیه‌های جراح حتی در ایمپلنت عادی هم کار دستمان می‌دهند. بهتر است بدانید که امکان پس زدن ایمپلنت فوری با رعایت نکاتی به حداقل می‌رسد. اگر چه به طور دقیق نمی‌توان گفت درصد پس زدن ایمپلنت فوری چقدر است، اما احتمال پس زدن ایمپلنت در بعضی موارد به وضوح بیشتر از سایر موارد است. بنابراین اگر دوست دارید، کاشت ایمپلنت فوری موفقی را تجربه کنید، قبل از هر چیز باید به یک دندانپزشک خوب مراجعه کنید. مرکز ایمپلنت دکتر قادری یکی از مراکز تخصصی است که در این زمینه فعالیت می‌کند. بدیهی است که اگر کاشت ایمپلنت را به یک پزشک متخصص و باتجربه بسپارید، به راحتی می‌توانید ایمپلنت فوری را بدون خطر و با کمترین ریسک انجام دهید.

اینستاگرام دکتر قادری

امکان پس زدن ایمپلنت فوری چند درصد است

چه کار کنیم تا امکان پس زدن ایمپلنت فوری را کاهش دهیم؟

حال که پاسخ سوال را دادیم، این سوال پیش می‌آید که چگونه می‌توان امکان پس زدن ایمپلنت فوری را کمرنگ‌تر است. اگر قصد داری درصد پس زدن ایمپلنت خود را کاهش دهید، بهتر است نکات زیر را جدی بگیرید:

• عفونت، شایع‌ترین عاملی است که درصد پس زدن ایمپلنت فوری را بالاتر می‌برد. برای جلوگیری از عفونت باید بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید و از دهانشویه استفاده کنید. البته عواملی نظیر دیابت هم ممکن است موجب پس زدن ایمپلنت شوند که باید به صورت غیر مستقیم با آن‌ها مقابله کنید.
  • یکی از مهم‌ترین نکات، انتخاب دندانپزشک خبره است. همانطور که پیش‌تر هم به آن اشاره کردیم، مهارت پزشک اهمیت زیادی در ایمپلنت موفق دارد. اگر پزشک باتجربه باشد، درصد پس زدن ایمپلنت کاهش می‌یابد.
  • برای افزایش استحکام استخوان فک و رشد بهتر آن برای جوش خوردن با پایه ایمپلنت فوری توصیه می‌شود از غذاهای سرشار از کلسیم مانند شیر، ماست، کلم بروکلی و … مصرف کنید.
  • اگر سیگار می‌کشید یا دخانیات مصرف می‌کنید، بهتر است بدانید این کار امکان عفونت و پس زدن ایمپلنت فوری را فراهم می‌آورد. پس برای مدتی بهتر است بهداشت دهان و دندان را به صورت جدی رعایت کنید.

جمع‌بندی

امکان پس زدن ایمپلنت فوری یکی از نگرانی‌های بیمارانی است که به تازگی دندان خود را از دست داده‌اند. گاهی اوقات بیمار دوست ندارد چند ماه بدون دندان صبر کند یا به دلیل از دست دادن دندان‌های جلویی نمی‌تواند چندین ماه بدون دندان باشد، به همین دلیل دندانپزشک از ایمپلنت فوری استفاده می‌کند. استفاده از ایمپلنت فوری ممکن است دردسرهایی داشته باشد که امکان عفونت دندان و التهاب لثه از جمله آن‌ها است. اگرچه احتمال پس زدن ایمپلنت دندان به طور کلی 2 درصد است و 98 درصد کاشت ایمپلنت‌ها موفق بوده‌اند اما برای جلوگیری از پس زدن ایمپلنت فوری بهتر است توصیه‌های پزشکی را جدی بگیرید.