مراقبت‌های بعد ازجراحی ایمپلنت و سینوس لیفت

مراقبت‌های بعد ازجراحی ایمپلنت و سینوس لیفت همان‌طور که می‌دانید کلیه خدمات پزشکی و دندان‌پزشکی نیازمند مراقبت پس از عمل دارند. این مراقبت‌ها باهدف نتیجه‌بخشی بهتر انجام می‌گیرد. در ادامه قصد داریم تا شما را با مراقبتهای بعد از سینوس لیفت آشنا کنیم:

مراقبت‌های بعد ازجراحی ایمپلنت و سینوس لیفت

در ادامه طبق توصیه هایی که متخصص ایمپلنت در تهران دارند به بخشی از مراقبت هایی که نیاز است برای بعد از جراحی سینوس لیفت انجام شود اشاره میکنیم .

کنترل خونریزی و پانسمان

تا ۷۲ ساعت بعد از جراحی ممکن است بیمار خونریزی داشته باشد، برای کنترل خونریزی لازم است از گاز استریل استفاده کرد و آن را بر ناحیه موردنظر فشار داد.

کنترل کبودی و ورم

از مراقبت‌های دیگر که پس از این عمل جراحی باید انجام داد، این است که جهت جلوگیری از کبودی و ورم از کمپرس یخ  به مدت یک روز استفاده شود.

عدم فشار به بینی

پس از این عمل تا جای ممکن از بو کردن چیزهایی که منجر به عطسه می‌شوند، خودداری کنید. اگر مجبور بودید که عطسه کنید این کار را با دهان باز انجام دهید. همچنین با فشار فین نکنید و آلات موسیقی بادی ننوازید. انجام هرگونه فشار بر بینی شما ممکن است عروق را پاره کرده و باعث خونریزی  شود.

رژیم غذایی مناسب

پس از سینوس لیفت بیمار باید از غذاهای نرم مثل سوپ، پوره و آب گوشت‌ استفاده کند، استفاده این غذاها به‌ صورت داغ توصیه نمی‌شود. مصرف انواع پروتئین حیوانی نیز سبب ترمیم سریع‌تر بافت‌ها می‌شود. غذاهای سفت یا اسیدی مثل آجیل، چیپس و انواع مغزها یا پرتقال، گوجه سبز و… به‌هیچ‌وجه مناسب نیستند. سعی کنید به‌اندازه کافی مایعات مصرف کنید.

عدم انجام تحرک و ورزش

یکی از مراقبتهای بعد از سینوس لیفت این است که تا چند هفته اول سعی کنید استراحت کافی داشته باشید و از انجام فعالیت‌های سنگینی که به ناحیه جراحی شده فشار وارد می‌کند، بپرهیزید. سعی کنید بیشتر دراز بکشید و سر خود را کمی بالاتر قرار دهید.

بهداشت دهان و دندان

برای آنکه بیمار دوره نقاهت خود را با موفقیت بگذراند، بهتر است روز اول از شست‌ وشو مکرر، تف کردن ومکیدن با  نی خودداری کند تا خونریزی مجدداً شروع نشود. استفاده از آب و نمک نیز در روز اول که هنوز زخم بیمار ترمیم نشده است، مجاز نیست. بهتر است به‌جای نمک از دهان‌ شویه کلرهگزیدین برای شست‌ وشو در روزهای آتی استفاده کرد. همچنین ناحیه جراحی شده را هرگز مسواک نکنید.

ترک عادت مخرب

گروهی از افراد در سراسر دنیا عادت‌هایی مثل نوشیدن الکل و استفاده مداوم از دخانیاتی مثل سیگار دارند. باید بگوییم پس از جراحی سینوس لیفت، عدم ترک عادات مخرب موجب شکست این عمل جراحی خواهد شد. پرهیز از کشیدن سیگار و قلیان و استفاده از الکل به‌شدت توسط پزشکان توصیه می‌شود. همه این موارد سبب کاهش سرعت بهبودی فرد می‌شوند و حتی ممکن است سبب عفونت و یا خونریزی در محل شوند.

رعایت زاویه خواب در شب

پزشکان توصیه می‌کنند تا پس از جراحی سینوس لیفت هنگام شب زاویه درستی را برای خوابیدن انتخاب کنید. لازم است تا سر بیمار با زاویه ۹۰ درجه روی بالشت قرار بگیرد تا اگر دچار خونریزی شد، فوراً مطلع شود. به طور کلی مراقبت های زیر می تواند به شما کمک کند تا بهبودی سریعتری داشته باشید: استراحت کافی مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک استفاده از یخچال بسته شده یا کمپرس یخی برای کاهش درد و تورم خوردن غذاهای نرم و خنک اجتناب از فعالیت های سنگین و ورزش تا بهبودی کامل حفظ رطوبت نازل و استفاده از محلول های شور برای شستشوی بینی همچنین، در صورت بروز هرگونه علائم نگران کننده مانند خونریزی شدید، تب، درد شدید یا عفونت، باید به پزشک خود اطلاع دهید.